Rodzice dzieci w wieku 7-12 lat są zgodni – edukacja finansowa dziewczynek i chłopców nie powinna wykazywać różnic, a wręcz przeciwnie – każde dziecko powinno mieć dostęp do takiej samej wiedzy oraz mieć szansę rozwijać te same umiejętności – czy chodzi o oszczędzanie, załatwianie spraw w banku, inwestowanie. Czy za tą budującą deklaracją idzie praktyka? Sprawdziliśmy to!
Interesuje Cię ten temat? Zapoznaj się ze wszystkimi wynikami najnowszego badania przeprowadzonego na zlecenie Fundacji Think! i City Foundation. Raportem "Edukacja ekonomiczna dziewczynek i chłopców w polskich domach – czy matki i ojcowie edukują w ten sam sposób?" autorstwa dr Katarzyny Sekścińskiej pobierzesz TUTAJ.
O autorce:
Katarzyna Sekścińska – Doktor nauk społecznych w zakresie psychologii, coach i trener. Psycholog i ekonomistka. Jej zainteresowania naukowo-badawcze obejmują psychologię finansową, psychologię konsumenta i ekonomię behawioralną. Szczególnie interesują ją tematy związane z psychologicznymi i socjologicznymi czynnikami wpływającymi na ryzykowne wybory finansowe i wybory konsumenckie. Autorka i wykonawca wielu projektów z zakresu edukacji finansowej i konsumenckiej zrealizowanych we współpracy z kluczowymi instytucjami finansowymi w Polsce.